• خبرها
  • ترسیم یک رویکرد کیفی در انتخاب آثار بخش فیلم کوتاه
    1398/02/22
    گفتگو با جعفر صانعی‌مقدم عضو هیئت انتخاب بخش فیلم کوتاه
  • آشنایی با برگزیدگان آیین انتخاب کودکآنلاین + معرفی ایده‌ها
    1398/01/21
    شمارش معکوس تا مراسم پایانی جشنواره
  • نتایج باورنکردنی بخش ایده/ هیچ ایده‌ای سفارش داده نشد
    1397/12/11
    گفت‌وگو با حسین شیخ‌الاسلامی دبیر کمیته علمی و محتوایی جشنواره کودکآنلاین
  • فضای مجازی و کسب‌وکارهای روزآمد
    1397/10/28
    چگونه فضای مجازی اثرگذارترین بخش زندگی مردم شد
  • بادام زمینی ها
    1397/10/17
    با محبوب ترین وب سری ها
  • فقط یک الگو برای تولید وب سری وجود ندارد
    1397/10/06
    گزارش پرسش و پاسخ نمایندگان سمن ها در کارگاه تولید وب سری
  • گردهمایی سمن ها در کارگاه کودکآنلاین
    1397/10/06
    این کارگاه با هدف آشنایی با کسب و کارها و فرصت های تولید محتوای ویدیویی برگزار شد
  • بررسی راهکارهای رونق کسب و کار مجازی
    1397/10/05
    در شورای سیاستگذاری کودکآنلاین چه گذشت؟
  • ارتقاء وب سری ها با آموزش و توجه به کارگروهی
    1397/10/05
    گفت‌وگو با امیر سحرخیز رییس هیات مدیره صنف انیمیشن
  • کودکآنلاین؛ رویدادی مفید در تأمین محتوای مطلوب کودکان
    1397/10/04
    قدردانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر ارتباطات
  • توان‌بخشی با کمک فضای مجازی
    1397/10/04
    اهمیت توجه به آموزش از طریق فضای مجازی در گفت‌وگو با علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما
  • کودکآنلاین؛ یک حرکت مدرن فرهنگی
    1397/10/03
    روایت علی‌اکبر قاضی‌نظام، فیلم‌نامه‌نویس از اهمیت آشنایی با تکنولوژی‌ روز و استفاده از آن‌
  • اعضای ستاد اجرایی جشنواره کودکآنلاین معرفی شدند
    1397/10/02
  • پابه‌پای بچه‌ها جلو بیاییم
    1397/09/28
    غلامرضا رمضانی به سوالات ستاد خبری کودک‌آنلاین پاسخ داد
  • الهه رضایی: باید نیاز بچه‌های امروز را شناخت
    1397/09/26
    جذابیت بصری برای کودکان فراموش نشود
  • اتصال چند جزیره با یک جشنواره
    1397/09/26
    گفت‌وگو با مصطفی مصطفوی، مدیر مارکتینگ جشنواره کودک‌آنلاین
  • کودک‌آنلاین؛ فرصتی برای تجاری‌سازی ایده‌ها
    1397/09/26
    در دیدار دبیر جشنواره با گروهی از انیمیشن‌سازان چه گذشت؟
  • تا 14 دی ماه فرصت دارید
    1397/09/24
    مهلت ثبت ایده در جشنواره کودک‌آنلاین تمدید شد
  • حبیب ایل‌بیگی: بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری‌ روی ایده‌ها
    1397/09/23
    قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی از ظرفیت جشنواره کودک‌آنلاین می‌گوید
  • عباس‌پور: وب‌سری محدود به انیمیشن نیست
    گفت‌وگو با عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره

  • سه شاخصه مهم موفقیت در تولیدات کودک

    سه شاخصه مهم موفقیت در تولیدات کودک

    ُهمراه با هادی محمدیان کارگردان انیمیشن

    به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه و وب‌سری کودکآنلاین، هادی محمدیان در سال ۹۷ با کارگردانی و تولید انیمیشن «فیلشاه» یکی از اکران‌های خوب را در گیشه در عرصه انیمیشن و کودک پشت سر گذاشت. محمدیان با اشاره به این موضوع که اصولا کار تولیدی در عرصه فرهنگ و هنر، پرهزینه‌ است، ادامه می‌دهد: «تولید کار فرهنگی در عرصه کودک هزینه دارد. هزینه بالایی هم دارد. فرقی هم نمی‌کند که کار بلند باشد یا کوتاه. به همین خاطر اغلب کارهایی که تولید می‌شود با سفارش یک سازمان به اجرا می‌رسد. اغلب ایده‌های تولیدی امروز تبدیل شده‌اند به کارهای سفارشی که هیچ بخشی از دغدغه‌های هنرمند را به تصویر نکشیده‌اند و ممکن است کار درخشان و جذابی هم نباشند. حضور جشنواره کودکآنلاین فضایی را ایجاد می‌کند که هنرمند با تکیه بر ایده‌ای که دارد، کاری تولید کند که همه دغدغه‌هایش در محتوا حضور دارد. با حمایت از ایده‌های درست می‌توان انتظار یک کار با کیفیت را داشت و از روش‌های خلاق برای اجرایی شدن ایده‌ها استفاده کرد. تمام این اتفاقات با تکیه بر حمایت شکل خواهد گرفت.» 

    هادی محمدیان سه فاکتور مهم برای اینکه کاری درست شکل بگیرد و با اقبال مخاطب روبرو شود، چنین عنوان می‌کند: «برای تولید در عرصه کودک باید سه شاخصه مهم را در نظر گرفت؛ اول اینکه کار و محتوای تولیدی جهت‌گیری درست داشته باشد. به این فکر شود که کاری تولید شده در چه بخشی می‌تواند برای کودک مفید باشد، جنبه آموزشی دارد یا فقط سرگرمی صرف است. باید کاری تولید شود که به کودک کمک کند تا دنیای پیرامون خودش را بهتر از قبل بشناسد. نکته دوم تهیه محتوای درست و سالم است؛ باید نکاتی در محصول تولید شده عنوان شود که برای کودک مفید باشد. والدین به یک محصول اعتماد می‌کنند و مهم است که محصول تولیدی چه چیزی را برای عرضه کردن دارد. نکته سوم جذابیت است که ماجراها و جزییات بسیاری دارد. به طور کلی به جذابیت‌های کمی و کیفی تقسیم می‌شود. به لحاظ کیفی و تصویری باید قابل رقابت با ورژن‌های بین‌المللی باشد و در بخش کمی باید توجه شود که چه میزان نیاز‌های کودک در نظر گرفته شده است. هر چه این تصاویر و قصه‌ها جذاب‌تر باشند عمر یک کار تولیدی بالا و تاثیرگذار‌تر خواهد بود.»

    هادی محمدیان با اشاره به موضوع مرچندایز و تولید محصولات عنوان می‌کند که این کار ساده‌ای نیست و نمی‌توان به سادگی المان زمان را نادیده گرفت: «تا همین امروز تلاش‌های بسیاری در عرصه شخصیت‌سازی شکل گرفته است. کار بسیار پیچیده‌ای است چرا که به شدت به فاکتور زمان وابسته است و نمی‌توان یک‌باره تصمیم گرفت کاری را بر اساس شخصیت‌ها جلو برد و دست به تولید زد. به غیر از زمان به قصه‌های جذاب نیاز داریم. قصه‌هایی که کاراکتر‌های جذابی راوی آن هستند و با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند. باید زمان کافی صرف شود. شخصیت‌ها از دل کتاب، سریال و فیلم‌های سینمایی بیرون می‌آید و نمی‌توان به سادگی با آن برخورد کرد. مثال ملموس آن کلاه‌قرمزی است. ما با یک سریال تلویزیونی روبرو بودیم، فیلم‌های سینمایی آن ساخته شده و بعد از گذشت سال‌ها مخاطبانش با محصولات آن ارتباط برقرار کردند و تبدیل شد به یک کاراکتر ماندگار. همانطور که در ابتدا گفتم علاوه بر فاکتور زمان، به یک قصه خوب هم نیاز است.»

    نخستین جشنواره فیلم کوتاه و وب سری کودکآنلاین به دبیری سیدجمال هادیان در چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در توليد ایده‌ها و انتخاب تولیدات برتر برگزار می‌شود.

  • یادداشت و مقالات
  • سهم ما فقط بستن بود؟
    سهم ما فقط بستن بود؟
    1397/10/18
    یادداشت سيدجمال هاديان‌ دبیر جشنواره در روزنامه شرق
  • یک پنجره برای دیدن، یک پنجره برای شنیدن
    یک پنجره برای دیدن، یک پنجره برای شنیدن
    1397/10/04
    گفت‌وگوی روزنامه اعتماد با مدیرعامل فارابی درباره کودکآنلاین و سینما
  • کودکان؛ اصلی‌ترین مخاطبان رسانه‌ها
    کودکان؛ اصلی‌ترین مخاطبان رسانه‌ها
    1397/09/29
    خسرو سلجوقی از دلایل اهمیت جشنواره کودک‌آنلاین سخن می‌گوید
  • دعوت ستاره‌ها برای حضور در جشنواره کودک‌آنلاین
    دعوت ستاره‌ها برای حضور در جشنواره کودک‌آنلاین
    1397/09/25
    11 هنرمندی که از شما می‌خواهند در جشنواره شرکت کنید
  • گزارش دیدار شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک‌آنلاین با احمد مسجدجامعی
    گزارش دیدار شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک‌آنلاین با احمد مسجدجامعی
    مسجدجامعی: از وقتی وزارت پست، تلگراف و تلفن به وزارت ارتباطات تبدیل شد پیش‌بینی می‌شد که این وزارتخانه به تولید محتوا ورود کند
  • گزارش كامل نشست خبری دبير جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودک‌آنلاین
    گزارش كامل نشست خبری دبير جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودک‌آنلاین
    1397/08/29
    هادیان: همه می‌توانند ایده‌های خود را برای جشنواره بفرستند
  • دبیر جشنواره: کودک‌آنلاین جشنواره‌ای برای ايجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی
    دبیر جشنواره: کودک‌آنلاین جشنواره‌ای برای ايجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی
    1397/08/23
    رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حکم محمد جواد آذری جهرمی به عنوان دبیر جشنواره کودک‌آنلاین منصوب شده است
  • کودکان کجا زندگی می‌کنند؟
    کودکان کجا زندگی می‌کنند؟
    1397/08/27
    یادداشتی از محمد جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • نسل ناشناخته اَپ
    نسل ناشناخته اَپ
    1397/08/27
    یادداشتی از حسین شیخ‌الاسلامی دبیر علمی و محتوایی جشنواره‌ی کودک‌آنلاین
  • حامیان جشنواره
  • همراه اول
  • آدرس: تهران- خیابان شریعتی- بالاتر از چهاراه شهید قدوسی (قصر) جنب پارک اندیشه خیابان توپچی - پلاک 3 - کدپستی: 1558919111 دبیرخانه جشنواره کودک آنلاین تلفن 02188464547