• خبرها
  • نتایج باورنکردنی بخش ایده/ هیچ ایده‌ای سفارش داده نشد
    1397/12/11
    گفت‌وگو با حسین شیخ‌الاسلامی دبیر کمیته علمی و محتوایی جشنواره کودکآنلاین
  • فضای مجازی و کسب‌وکارهای روزآمد
    1397/10/28
    چگونه فضای مجازی اثرگذارترین بخش زندگی مردم شد
  • بادام زمینی ها
    1397/10/17
    با محبوب ترین وب سری ها
  • فقط یک الگو برای تولید وب سری وجود ندارد
    1397/10/06
    گزارش پرسش و پاسخ نمایندگان سمن ها در کارگاه تولید وب سری
  • گردهمایی سمن ها در کارگاه کودکآنلاین
    1397/10/06
    این کارگاه با هدف آشنایی با کسب و کارها و فرصت های تولید محتوای ویدیویی برگزار شد
  • بررسی راهکارهای رونق کسب و کار مجازی
    1397/10/05
    در شورای سیاستگذاری کودکآنلاین چه گذشت؟
  • ارتقاء وب سری ها با آموزش و توجه به کارگروهی
    1397/10/05
    گفت‌وگو با امیر سحرخیز رییس هیات مدیره صنف انیمیشن
  • کودکآنلاین؛ رویدادی مفید در تأمین محتوای مطلوب کودکان
    1397/10/04
    قدردانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر ارتباطات
  • توان‌بخشی با کمک فضای مجازی
    1397/10/04
    اهمیت توجه به آموزش از طریق فضای مجازی در گفت‌وگو با علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما
  • کودکآنلاین؛ یک حرکت مدرن فرهنگی
    1397/10/03
    روایت علی‌اکبر قاضی‌نظام، فیلم‌نامه‌نویس از اهمیت آشنایی با تکنولوژی‌ روز و استفاده از آن‌
  • اعضای ستاد اجرایی جشنواره کودکآنلاین معرفی شدند
    1397/10/02
  • پابه‌پای بچه‌ها جلو بیاییم
    1397/09/28
    غلامرضا رمضانی به سوالات ستاد خبری کودک‌آنلاین پاسخ داد
  • الهه رضایی: باید نیاز بچه‌های امروز را شناخت
    1397/09/26
    جذابیت بصری برای کودکان فراموش نشود
  • اتصال چند جزیره با یک جشنواره
    1397/09/26
    گفت‌وگو با مصطفی مصطفوی، مدیر مارکتینگ جشنواره کودک‌آنلاین
  • کودک‌آنلاین؛ فرصتی برای تجاری‌سازی ایده‌ها
    1397/09/26
    در دیدار دبیر جشنواره با گروهی از انیمیشن‌سازان چه گذشت؟
  • تا 14 دی ماه فرصت دارید
    1397/09/24
    مهلت ثبت ایده در جشنواره کودک‌آنلاین تمدید شد
  • حبیب ایل‌بیگی: بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری‌ روی ایده‌ها
    1397/09/23
    قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی از ظرفیت جشنواره کودک‌آنلاین می‌گوید
  • عباس‌پور: وب‌سری محدود به انیمیشن نیست
    گفت‌وگو با عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره

  • سازوکار گزینش آثار در بخش ایده به روایت سخنگوی هیأت انتخاب

    سازوکار گزینش آثار در بخش ایده به روایت سخنگوی هیأت انتخاب

    گفتگو با حامد تأملی در آستانه جشن انتخاب کودکآنلاین

    حامد تأملی سخنگوی هیئت انتخاب بخش ایده جشنواره کودک‌آنلاین در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه وب سری کودک‌آنلاین گفت: انتخاب این بخش از جشنواره به این صورت بوده است که هر عضو هیأت انتخاب به صورت مجزا طرح‌ها را مطالعه کرد و بر اساس چهار شاخص اصلی ادبی، هنری، شرایط تولید و شرایط بازار به ایده‌ها امتیازدهی کرده و گزینه های برتر خود را مشخص نمودند. اعضای هیئت انتخاب ترکیبی از متخصصین حوزه ادبی، هنری و کسب و کار بودند که قاعدتا در شاخص‌های مربوط به تخصصشان وزن بیشتری در امتیازدهی داشتند.

    به گفته او 44 ایده راه‌یافته به جشن انتخاب بر اساس تجمیع امتیازات داوران بوده است، داوران ابتدا از میان 621 ایده رسیده به دبیرخانه در چندین جلسه گفتگو و بحث بر روی ایده های منتخب و چندین مرحله پالایش و گزینش به 44 ایده برتر رسیدیم. سعی شد هر ایده ای که ظرفیتی را برای تبدیل شدن به یک وب سری با بازار مناسب را در خود دارد، چندباره به بحث گذاشته شود تا حق کسی ضایع نشود. نهایتا 44 ایده برتر بر اساس شاخص های اصلی که در این مرحله شرایط تولید و شرایط بازار وزن بیشتری را در ایفا می کردند، رتبه بندی شده و 20 ایده به عنوان ایده های منتخب به جشنواره معرفی کردند.

    تأملی درباره سرنوشت این 44 ایده اظهار کرد: هیئت انتخاب در حال حاضر 20 ایده را به عنوان ایده‌های برتر انتخاب کرده‌اند که صبح روز شنبه صاحبان ایده در یک رویداد پیچینگ ایده خود را به سرمایه‌گذاران و داوران ارائه می‌کنند و در نهایت با توجه به نظر هیئت انتخاب در دوماه اخیر و آنچه که صاحبان ایده ارائه می‌کنند 20 ایده نهایی انتخاب می‌شود.

    او تاکید کرد: باید توجه داشت که 24 ایده دیگر قرار نیست از دایره تولید کلا خارج شوند. این ایده‌ها به صورت ذخیره به ترتیب امتیازی که به دست می‌آورند در لیست انتظار می‌ماند تا در صورت جذب مجدد سرمایه یا نیاز به جایگزینی به روند تولید بازگردند.

    سخنگوی هیئت انتخاب همچنین درباره جایگزینی ایده‌ها گفت: به هر دلیل ممکن است صاحب ایده تمایلی به حضور در ادامه جشنواره نداشته باشد، یا نتواند خود را با روند شتاب دهی تطبیق دهد، در این جا 24 ایده حاضر در لیست انتظار جایگزین ایده حذف‌شده می‌شوند.

    به گفته تأملی کار هیئت انتخاب با انتخاب 20 ایده نهایی به پایان نمی‌رسد بلکه در ادامه با توجه به شناختی که از ایده‌های حاضر جشنواره دارند به عنوان مشاور یا منتور قرار است به پخته‌تر شدن ایده‌ها کمک کنند و در فرآیند تجاری‌سازی ایده های نهایی نقش داشته باشند.

    او یادآور شد: با توجه به حجم بالای ایده‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره همه تلاش داوران بر این بود که این انتخاب در فضایی مستقل و بدون دخالت شخص یا گروهی خارج از هیئت انتخاب صرفا بر اساس شاخص‌های ادبی، هنری، تولیدی و شرایط بازار صورت گیرد.

    سخنگوی هیئت انتخاب در پایان درباره چهار شاخص اصلی جشنواره توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در شاخص ادبی بیش از هر چیز به شخصیت‌سازی، پیرنگ داستانی و گاهی روایتی که صاحب ایده تعریف کرده است توجه شده، همچنین در شاخص هنری سعی بر این بوده که بیشتر ظرفیت های هنری اعم از طراحی شخصیت ها، طراحی فضای داستان و ... که ایده می تواند در فرآیند تولید خلق کند توجه شود.

    او افزود: در شاخص تولید مسائل فنی و مالی و پتانسیلی که می‌تواند ایده را به یک وب سری در زمانی کوتاه و با کیفیتی مناسب تبدیل کند در نظر گرفته شد و در نهایت در حیطه بازار نگاهمان از سوی مصرف‌کننده و آنچه که باعث می شود تا مخاطب بیشتری جذب این تولید شود، بوده است. این شاخص گویای عوامل تجاری شدن تولید نهایی است که تفاوتی ندارد که در قالب یک کار انیمیشن، عروسکی یا رئال باشد. همچنین در کنار توجه به مخاطبان سعی کردیم تا امکان اینکه چقدر این ایده می تواند در بازارهای مرتبط اعم از اسباب بازی، نوشت افزار، کتاب و ... گسترش پذیر باشد و به قولی ظرفیت های بازارپردازی(مرچندایزینگ) را فراهم آورد، نیز توجه کنیم.

     نخستین جشنواره فیلم کوتاه و وب سری کودکآنلاین به دبیری سیدجمال هادیان در چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در توليد ایده‌ها و انتخاب تولیدات برتر برگزار می‌شود و مراسم پایانی جشنواره، خرداد سال 98 برگزار خواهد شد.

     

  • یادداشت و مقالات
  • سهم ما فقط بستن بود؟
    سهم ما فقط بستن بود؟
    1397/10/18
    یادداشت سيدجمال هاديان‌ دبیر جشنواره در روزنامه شرق
  • یک پنجره برای دیدن، یک پنجره برای شنیدن
    یک پنجره برای دیدن، یک پنجره برای شنیدن
    1397/10/04
    گفت‌وگوی روزنامه اعتماد با مدیرعامل فارابی درباره کودکآنلاین و سینما
  • کودکان؛ اصلی‌ترین مخاطبان رسانه‌ها
    کودکان؛ اصلی‌ترین مخاطبان رسانه‌ها
    1397/09/29
    خسرو سلجوقی از دلایل اهمیت جشنواره کودک‌آنلاین سخن می‌گوید
  • دعوت ستاره‌ها برای حضور در جشنواره کودک‌آنلاین
    دعوت ستاره‌ها برای حضور در جشنواره کودک‌آنلاین
    1397/09/25
    11 هنرمندی که از شما می‌خواهند در جشنواره شرکت کنید
  • گزارش دیدار شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک‌آنلاین با احمد مسجدجامعی
    گزارش دیدار شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک‌آنلاین با احمد مسجدجامعی
    مسجدجامعی: از وقتی وزارت پست، تلگراف و تلفن به وزارت ارتباطات تبدیل شد پیش‌بینی می‌شد که این وزارتخانه به تولید محتوا ورود کند
  • گزارش كامل نشست خبری دبير جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودک‌آنلاین
    گزارش كامل نشست خبری دبير جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودک‌آنلاین
    1397/08/29
    هادیان: همه می‌توانند ایده‌های خود را برای جشنواره بفرستند
  • دبیر جشنواره: کودک‌آنلاین جشنواره‌ای برای ايجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی
    دبیر جشنواره: کودک‌آنلاین جشنواره‌ای برای ايجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی
    1397/08/23
    رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حکم محمد جواد آذری جهرمی به عنوان دبیر جشنواره کودک‌آنلاین منصوب شده است
  • کودکان کجا زندگی می‌کنند؟
    کودکان کجا زندگی می‌کنند؟
    1397/08/27
    یادداشتی از محمد جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • نسل ناشناخته اَپ
    نسل ناشناخته اَپ
    1397/08/27
    یادداشتی از حسین شیخ‌الاسلامی دبیر علمی و محتوایی جشنواره‌ی کودک‌آنلاین
  • حامیان جشنواره
  • همراه اول
  • آدرس: تهران- خیابان شریعتی- بالاتر از چهاراه شهید قدوسی (قصر) جنب پارک اندیشه خیابان توپچی - پلاک 3 - کدپستی: 1558919111 دبیرخانه جشنواره کودک آنلاین تلفن 02188464547