• خبرها
  • نتایج باورنکردنی بخش ایده/ هیچ ایده‌ای سفارش داده نشد
    1397/12/11
    گفت‌وگو با حسین شیخ‌الاسلامی دبیر کمیته علمی و محتوایی جشنواره کودکآنلاین
  • فضای مجازی و کسب‌وکارهای روزآمد
    1397/10/28
    چگونه فضای مجازی اثرگذارترین بخش زندگی مردم شد
  • بادام زمینی ها
    1397/10/17
    با محبوب ترین وب سری ها
  • فقط یک الگو برای تولید وب سری وجود ندارد
    1397/10/06
    گزارش پرسش و پاسخ نمایندگان سمن ها در کارگاه تولید وب سری
  • گردهمایی سمن ها در کارگاه کودکآنلاین
    1397/10/06
    این کارگاه با هدف آشنایی با کسب و کارها و فرصت های تولید محتوای ویدیویی برگزار شد
  • بررسی راهکارهای رونق کسب و کار مجازی
    1397/10/05
    در شورای سیاستگذاری کودکآنلاین چه گذشت؟
  • ارتقاء وب سری ها با آموزش و توجه به کارگروهی
    1397/10/05
    گفت‌وگو با امیر سحرخیز رییس هیات مدیره صنف انیمیشن
  • کودکآنلاین؛ رویدادی مفید در تأمین محتوای مطلوب کودکان
    1397/10/04
    قدردانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر ارتباطات
  • توان‌بخشی با کمک فضای مجازی
    1397/10/04
    اهمیت توجه به آموزش از طریق فضای مجازی در گفت‌وگو با علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما
  • کودکآنلاین؛ یک حرکت مدرن فرهنگی
    1397/10/03
    روایت علی‌اکبر قاضی‌نظام، فیلم‌نامه‌نویس از اهمیت آشنایی با تکنولوژی‌ روز و استفاده از آن‌
  • اعضای ستاد اجرایی جشنواره کودکآنلاین معرفی شدند
    1397/10/02
  • پابه‌پای بچه‌ها جلو بیاییم
    1397/09/28
    غلامرضا رمضانی به سوالات ستاد خبری کودک‌آنلاین پاسخ داد
  • الهه رضایی: باید نیاز بچه‌های امروز را شناخت
    1397/09/26
    جذابیت بصری برای کودکان فراموش نشود
  • اتصال چند جزیره با یک جشنواره
    1397/09/26
    گفت‌وگو با مصطفی مصطفوی، مدیر مارکتینگ جشنواره کودک‌آنلاین
  • کودک‌آنلاین؛ فرصتی برای تجاری‌سازی ایده‌ها
    1397/09/26
    در دیدار دبیر جشنواره با گروهی از انیمیشن‌سازان چه گذشت؟
  • تا 14 دی ماه فرصت دارید
    1397/09/24
    مهلت ثبت ایده در جشنواره کودک‌آنلاین تمدید شد
  • حبیب ایل‌بیگی: بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری‌ روی ایده‌ها
    1397/09/23
    قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی از ظرفیت جشنواره کودک‌آنلاین می‌گوید
  • عباس‌پور: وب‌سری محدود به انیمیشن نیست
    گفت‌وگو با عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره

  • کودکآنلاین؛ عامل مهم ارتقای یک اکوسیستم پویا

    کودکآنلاین؛ عامل مهم ارتقای یک اکوسیستم پویا

    گفت‌وگو با فعالان حوزه اپ در آستانه جشن انتخاب جشنواره

    در پی برپایی جلسات مختلف محمدجواد آذری جهرمی  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالان در ماه‌های گذشته با هدف ارتقاء و معرفی اپلیکیشن‌های ویژه کودک و نوجوان، ایده‌های بسیار خوبی از طرف VODها و تولیدکنندگان اپلیکیشن ها ارائه شد که قرار است از اپلیکشین‌های تهیه‌شده و آماده در حوزه کودک، رونمایی شود. 

    بنا بر این گزارش، این رونمایی به عنوان حلقه سوم اکوسیستم کودکان در فضای مجازی با حضور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، شنبه 18 اسفندماه و در بخشی از مراسم جشن انتخاب نخستین جشنواره فیلم کوتاه و وب سری کودکآنلاین برگزار و از پنج اپلیکیشن اختصاصی کودکان و نوجوان رونمایی خواهد شد. 

    در این راستا محمود داودی مدیرعامل شرکت آرما داده‌پردازی کیش در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم و وب‌سری کودکآنلاین، اظهار داشت: کودکآنلاین حرکتی مفیدی است و اگر برنامه‌ریزی درستی در راستای حمایت و جلب مشارکت شرکت‌های فعال داشته باشد، می‌تواند تاثیرگذار باشد. 

    این فعال در حوزه تولید سرویس‌های آنلاین  با اشاره به این که شرکت تحت مدیریت‌اش نسخه کودک سرویس آموزش زبان آیلینگو را  آماده رونمایی کرده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه تولید محتوا برای کودک به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد، اگر حمایت جدی از شرکت‌های این حوزه صورت نگیرد، ممکن است این شرکت‌ها در آینده نتوانند به فعالیت خود در این حوزه ادامه دهند. 

    آرا اوحانیان از شرکت رویگران نرم‌افزار گفت: برپایی جشنواره کودکآنلاین حرکت مثبتی است که می‌تواند برای معرفی کسب و کارهای حوزه کودک مفید باشد و البته امیدوارم بعد از برپایی این دوره، ادامه‌دار باشد و تداوم داشته باشد. 

    او با اشاره به این که در حال تکمیل یک اپ در حوزه کودک هستیم، گفـ: امیدوارم این اپ تا پایان سال 97 آماده شود. 

    سارا شریفی از شرکت پیک‌آسا گفت: تولید محتوا به خصوص از نوع با کیفیت آن، فعالیت بسیار پر هزینه‌ای است و از طرفی سازوکار مشخص و قابل اطمینانی برای درآمدزایی از طریق تولیدات محتوایی افراد و تیم‌ها در ایران و حتی بسیاری از کشورها هنوز شکل نگرفته است.

      او افزود: در صورتی می‌شود به محتوای باکیفیت دست پیدا کرد که تولیدات تا مدت‌ها حمایت شود تا تیم‌ها و مستعدان این حوزه مسیر رشد خود را پیدا کنند. البته اگر حمایت‌ّ‌ها در قالب استراتژی‌های یک‌پارچه‌ای صورت نگیرد، مانند پروژه‌های دولتی که در گذشته تجربه شده‌‌اند، مسیر رشدی را ایجاد نخواهند کرد. 

    شریفی ادامه داد: کودکآنلاین با توجه به اینکه هدف خود را تولید محتوا برای کودک قرار داده، می‌تواند خیلی هدفمند تدارک استراتژی‌های مناسبی را در بدنه‌ دولت ببیند و نوک پیکان هدف‌مند کردن این حمایت‌ها باشد. 

    او اظهار داشت: شرکت پیک‌آسا که در شرف ورود به هولدینگ بنتک است، از سال ۹۴ با محصول آفرینک که به نوعی vod تخصصی کودک و نوجوان است، وارد حوزه‌ ارائه محتوا برای این مخاطب شد و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده درصدد تولید محصولات دیگری هستیم که بتوانیم زیرساخت‌های فنی هوشمندانه‌ترین برای فعالین حوزه‌ تولید محتوا برای کودک و نوجوان فراهم کنیم. با مذاکراتی که با دست‌اندرکاران کودکآنلاین داشتیم، استفاده از زیرساخت فنی آفرینک برای ارائه‌ محتواهای تولید شده ‌در این جشنواره را پیشنهاد دادیم. آفرینک در این چند سال تعاملات زیادی با با کاربران خود - که در واقع مخاطبان اصلی تولیدات محتوایی کودکان هستند- داشته‌ است و این ارتباطات منجر به کسب تجربیاتی در این حوزه شده که می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا و مسئولان جشنواره مثمرثمر شود. 

    او در پایان گفت: متخصصین حوزه کودک باید بتوانند روی سناریوها و کاراکترسازی‌های تولیدکنندگان محتوا موثر باشند و کیفیت محتوای تولیدات را به لحاظ داستانی که دارند و پیامی که می‌خواهند به کودک بدهند، غنی کنند. ما شاهد تولیدات خوب و خوش‌تکنیک تولیدات ایرانی هستیم ولی این کارها اغلب از بعد داستان و گفتمانی که با کودک می‌خواهند شکل بدهند، ضعیف هستند چرا که جنبه‌های توانایی و درک انتزاعی کودک را در نظر نمی‌گیرند. امیدوارم که جشنواره کودکآنلاین این موضوع را در گام اول خود مد نظر داشته باشد و به خوبی به آن دست یابد.   

    میثم ولی نیز از همین شرکت گفت: اگر کودکآنلاین بتواند به اهداف تعیین شده خود برسد، می‌تواند کمک زیادی به تأمین محتوای حوزه کودک و فعال شدن صنعت ساخت انیمیشن نماید. البته لازم است که این رویداد بتواند فکری به حال کاستی‌ها و ضعف‌های صنعت انیمیشن ایران که ناشی از مشکلات جدی در زیرساخت‌ها و محدودیت‌های موجود است، بکند و در ضمن، باید بتواند کمک کند تا بسترهای توزیع محتوا نیز رشد کنند و مشکلات پیش روی آن‌ها را برطرف نماید. 

    او اظهار داشت: ما با داشتن یک بستر توزیع محتوا به نام آفرینک که از سال 94 شروع به فعالیت کرده، تلاش کردیم تا بتوانیم سهم زیادی در بخش توزیع محتوای کودک داشته باشیم. برای برگزاری بهتر رویداد نیز ما می‌توانیم در جهت دیده شدن محتوای رویداد کمک‌ کنیم. 

    ولی گفت: به نظر من این رویداد با برنامه‌ریزی و اجرای درست طی سالیان آینده می‌تواند نقش خود را در این اکوسیستم پیدا کند و کمک زیادی به پیشرفت و موفقیت آن نماید.

    نخستین جشنواره فیلم کوتاه و وب سری کودکآنلاین به دبیری سیدجمال هادیان در چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در توليد ایده‌ها و انتخاب تولیدات برتر برگزار می‌شود و مراسم پایانی جشنواره، خرداد سال 98 برگزار خواهد شد.

  • یادداشت و مقالات
  • سهم ما فقط بستن بود؟
    سهم ما فقط بستن بود؟
    1397/10/18
    یادداشت سيدجمال هاديان‌ دبیر جشنواره در روزنامه شرق
  • یک پنجره برای دیدن، یک پنجره برای شنیدن
    یک پنجره برای دیدن، یک پنجره برای شنیدن
    1397/10/04
    گفت‌وگوی روزنامه اعتماد با مدیرعامل فارابی درباره کودکآنلاین و سینما
  • کودکان؛ اصلی‌ترین مخاطبان رسانه‌ها
    کودکان؛ اصلی‌ترین مخاطبان رسانه‌ها
    1397/09/29
    خسرو سلجوقی از دلایل اهمیت جشنواره کودک‌آنلاین سخن می‌گوید
  • دعوت ستاره‌ها برای حضور در جشنواره کودک‌آنلاین
    دعوت ستاره‌ها برای حضور در جشنواره کودک‌آنلاین
    1397/09/25
    11 هنرمندی که از شما می‌خواهند در جشنواره شرکت کنید
  • گزارش دیدار شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک‌آنلاین با احمد مسجدجامعی
    گزارش دیدار شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک‌آنلاین با احمد مسجدجامعی
    مسجدجامعی: از وقتی وزارت پست، تلگراف و تلفن به وزارت ارتباطات تبدیل شد پیش‌بینی می‌شد که این وزارتخانه به تولید محتوا ورود کند
  • گزارش كامل نشست خبری دبير جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودک‌آنلاین
    گزارش كامل نشست خبری دبير جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودک‌آنلاین
    1397/08/29
    هادیان: همه می‌توانند ایده‌های خود را برای جشنواره بفرستند
  • دبیر جشنواره: کودک‌آنلاین جشنواره‌ای برای ايجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی
    دبیر جشنواره: کودک‌آنلاین جشنواره‌ای برای ايجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی
    1397/08/23
    رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حکم محمد جواد آذری جهرمی به عنوان دبیر جشنواره کودک‌آنلاین منصوب شده است
  • کودکان کجا زندگی می‌کنند؟
    کودکان کجا زندگی می‌کنند؟
    1397/08/27
    یادداشتی از محمد جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • نسل ناشناخته اَپ
    نسل ناشناخته اَپ
    1397/08/27
    یادداشتی از حسین شیخ‌الاسلامی دبیر علمی و محتوایی جشنواره‌ی کودک‌آنلاین
  • حامیان جشنواره
  • همراه اول
  • آدرس: تهران- خیابان شریعتی- بالاتر از چهاراه شهید قدوسی (قصر) جنب پارک اندیشه خیابان توپچی - پلاک 3 - کدپستی: 1558919111 دبیرخانه جشنواره کودک آنلاین تلفن 02188464547