• خبرها
  • فضای مجازی و کسب‌وکارهای روزآمد
    1397/10/28
    چگونه فضای مجازی اثرگذارترین بخش زندگی مردم شد
  • بادام زمینی ها
    1397/10/17
    با محبوب ترین وب سری ها
  • فقط یک الگو برای تولید وب سری وجود ندارد
    1397/10/06
    گزارش پرسش و پاسخ نمایندگان سمن ها در کارگاه تولید وب سری
  • گردهمایی سمن ها در کارگاه کودکآنلاین
    1397/10/06
    این کارگاه با هدف آشنایی با کسب و کارها و فرصت های تولید محتوای ویدیویی برگزار شد
  • بررسی راهکارهای رونق کسب و کار مجازی
    1397/10/05
    در شورای سیاستگذاری کودکآنلاین چه گذشت؟
  • ارتقاء وب سری ها با آموزش و توجه به کارگروهی
    1397/10/05
    گفت‌وگو با امیر سحرخیز رییس هیات مدیره صنف انیمیشن
  • کودکآنلاین؛ رویدادی مفید در تأمین محتوای مطلوب کودکان
    1397/10/04
    قدردانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر ارتباطات
  • توان‌بخشی با کمک فضای مجازی
    1397/10/04
    اهمیت توجه به آموزش از طریق فضای مجازی در گفت‌وگو با علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما
  • کودکآنلاین؛ یک حرکت مدرن فرهنگی
    1397/10/03
    روایت علی‌اکبر قاضی‌نظام، فیلم‌نامه‌نویس از اهمیت آشنایی با تکنولوژی‌ روز و استفاده از آن‌
  • اعضای ستاد اجرایی جشنواره کودکآنلاین معرفی شدند
    1397/10/02
  • پابه‌پای بچه‌ها جلو بیاییم
    1397/09/28
    غلامرضا رمضانی به سوالات ستاد خبری کودک‌آنلاین پاسخ داد
  • الهه رضایی: باید نیاز بچه‌های امروز را شناخت
    1397/09/26
    جذابیت بصری برای کودکان فراموش نشود
  • اتصال چند جزیره با یک جشنواره
    1397/09/26
    گفت‌وگو با مصطفی مصطفوی، مدیر مارکتینگ جشنواره کودک‌آنلاین
  • کودک‌آنلاین؛ فرصتی برای تجاری‌سازی ایده‌ها
    1397/09/26
    در دیدار دبیر جشنواره با گروهی از انیمیشن‌سازان چه گذشت؟
  • تا 14 دی ماه فرصت دارید
    1397/09/24
    مهلت ثبت ایده در جشنواره کودک‌آنلاین تمدید شد
  • حبیب ایل‌بیگی: بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری‌ روی ایده‌ها
    1397/09/23
    قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی از ظرفیت جشنواره کودک‌آنلاین می‌گوید
  • عباس‌پور: وب‌سری محدود به انیمیشن نیست
    گفت‌وگو با عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره

  • مرچندایز؛ بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان محتوا

    مرچندایز؛ بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان محتوا

    گفتگو با عطیه فلاح شهیدی کارآفرین حوزه کودک

    کارآفرین حوزه کودک گفت: معمولا اگر یک تولیدکننده محتوا در بخشی تخصصی مشغول باشد ، مثلا بازی رایانه‌ای یا انیمیشین دیگر تلاش می‌کند تا تولید خود را به بهترین شکل انجام دهد و به سراغ صنایع مجاور یا همان مرچندایز نمی رود.

    عطیه فلاح شهیدی در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه و وب سری کودکآنلاین گفت: ما نمی‌توانیم محتوایی را بدون در نظر گرفتن صنایع جانبی آن تولید کنیم. 

    او گفت: من در حوزه برند سازی محصولات کودک کارکرده‌ام و لازم است بدانیم که اگر تولیدکننده یک محصول فقط به تولید آن فکر کند و صنایع جانبی را نبیند، اصلا موفق نمی‌شود، چرا که در وهله اول هر شخص با تولید محتوا می‌خواهد از آن بهره اقتصادی ببرد و به همین دلیل نیاز دارد که صنایع جانبی را فعال کند. 

    او ادامه داد: یکی از اهداف ما در تولید محتوا باید بهره‌برداری اقتصادی باشد و اگر صنایع جانبی را در این کار دخیل نکنیم، به این معنی است که یک کار غیر سودده را انتخاب کرده‌ایم. من باید به شکلی کارم را پرورش دهم که بتوانم از آن بهره‌برداری اقتصادی کنم.

    این کارآفرین همچنین با بیان اینکه تولیدکنندگان ما کمتر به سراغم مرچندایز می روند، گفت: این یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که تولیدکنندگان ما در حال حاضر دارند، معمولا اگر یک تولیدکننده محتوا در بخشی تخصصی مثل بازی رایانه‌ای یا انیمیشین مشغول باشد، تلاش می‌کند تا تولید خود را به بهترین شکل انجام دهد و به سراغ صنایع مجاور یا همان مرچندایز نمی رود.

    فلاح افزود: امروز نیاز داریم تا نهاد یا شخصی نقش یک هاب را برای اتصال این بخش‌ها به هم بازی کند و در این صورت است که یک محصول می‌تواند به بهترین شکل به مردم و بازار ارائه شود.

    او در توضیح چگونگی کارکرد این هاب گفت:  وظیفه این شخص یا نهاد این است که همزمان با تولید محصول محتوایی تیم اقتصادی‌اش برای چگونگی عرضه آن برنامه‌ریزی کند. بارها دیده‌ام که اپلیکیشن یک برنامه در کنار آن ساخته می‌شود اما هیچ‌کسی  نمی‌تواند توضیحی درباره بیزینس مدل آن بدهد.

    این فعال حوزه کودک همچنین اظهار کرد: حتی بارها دیده‌ایم که یک انیماتور تنها به دلیل علاقه‌ای که به شخصیتی داشته یک انیمیشن را تولید کرده است، بدون آنکه حتی برای لحظه ای به بازگشت سرمایه فکر کند. 

    فلاح گفت:  برند سازی قصه ای طولانی و تخصصی دارد، باید برای برند سازی یک محتوا مجموعه‌ای از شرایط فراهم شود. هیچ‌وقت یک شخص به تنهایی اگر بهترین ایده را هم ارائه داده باشد، نمی‌تواند از آینده ایده‌اش مطمئن باشد.

    او در پایان گفت: اگر در ترکیب‌بندی تیم ایده، مسئول توسعه کسب‌وکار و همچنین گروه‌های فعال مارکتینگ دخیل باشند، می‌توانیم به آینده جشنواره کودکآنلاین امیدوار باشیم، چرا که تیم‌های توسعه کسب‌وکار می‌توانند با برنامه‌ای مدون محتوا را به بازار عرضه کنند.

    نخستین جشنواره فیلم کوتاه و وب سری کودکآنلاین به دبیری سیدجمال هادیان در چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در توليد ایده‌ها و انتخاب تولیدات برتر برگزار می‌شود و مراسم پایانی جشنواره، اردیبهشت سال 98 برگزار خواهد شد.

  • یادداشت و مقالات
  • سهم ما فقط بستن بود؟
    سهم ما فقط بستن بود؟
    1397/10/18
    یادداشت سيدجمال هاديان‌ دبیر جشنواره در روزنامه شرق
  • یک پنجره برای دیدن، یک پنجره برای شنیدن
    یک پنجره برای دیدن، یک پنجره برای شنیدن
    1397/10/04
    گفت‌وگوی روزنامه اعتماد با مدیرعامل فارابی درباره کودکآنلاین و سینما
  • کودکان؛ اصلی‌ترین مخاطبان رسانه‌ها
    کودکان؛ اصلی‌ترین مخاطبان رسانه‌ها
    1397/09/29
    خسرو سلجوقی از دلایل اهمیت جشنواره کودک‌آنلاین سخن می‌گوید
  • دعوت ستاره‌ها برای حضور در جشنواره کودک‌آنلاین
    دعوت ستاره‌ها برای حضور در جشنواره کودک‌آنلاین
    1397/09/25
    11 هنرمندی که از شما می‌خواهند در جشنواره شرکت کنید
  • گزارش دیدار شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک‌آنلاین با احمد مسجدجامعی
    گزارش دیدار شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک‌آنلاین با احمد مسجدجامعی
    مسجدجامعی: از وقتی وزارت پست، تلگراف و تلفن به وزارت ارتباطات تبدیل شد پیش‌بینی می‌شد که این وزارتخانه به تولید محتوا ورود کند
  • گزارش كامل نشست خبری دبير جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودک‌آنلاین
    گزارش كامل نشست خبری دبير جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودک‌آنلاین
    1397/08/29
    هادیان: همه می‌توانند ایده‌های خود را برای جشنواره بفرستند
  • دبیر جشنواره: کودک‌آنلاین جشنواره‌ای برای ايجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی
    دبیر جشنواره: کودک‌آنلاین جشنواره‌ای برای ايجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی
    1397/08/23
    رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حکم محمد جواد آذری جهرمی به عنوان دبیر جشنواره کودک‌آنلاین منصوب شده است
  • کودکان کجا زندگی می‌کنند؟
    کودکان کجا زندگی می‌کنند؟
    1397/08/27
    یادداشتی از محمد جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • نسل ناشناخته اَپ
    نسل ناشناخته اَپ
    1397/08/27
    یادداشتی از حسین شیخ‌الاسلامی دبیر علمی و محتوایی جشنواره‌ی کودک‌آنلاین
  • حامیان جشنواره
  • همراه اول
  • آدرس: تهران- خیابان شریعتی- بالاتر از چهاراه شهید قدوسی (قصر) جنب پارک اندیشه خیابان توپچی - پلاک 3 - کدپستی: 1558919111 دبیرخانه جشنواره کودک آنلاین تلفن 02188464547