• خبرها
  • فضای مجازی و کسب‌وکارهای روزآمد
    1397/10/28
    چگونه فضای مجازی اثرگذارترین بخش زندگی مردم شد
  • بادام زمینی ها
    1397/10/17
    با محبوب ترین وب سری ها
  • فقط یک الگو برای تولید وب سری وجود ندارد
    1397/10/06
    گزارش پرسش و پاسخ نمایندگان سمن ها در کارگاه تولید وب سری
  • گردهمایی سمن ها در کارگاه کودکآنلاین
    1397/10/06
    این کارگاه با هدف آشنایی با کسب و کارها و فرصت های تولید محتوای ویدیویی برگزار شد
  • بررسی راهکارهای رونق کسب و کار مجازی
    1397/10/05
    در شورای سیاستگذاری کودکآنلاین چه گذشت؟
  • ارتقاء وب سری ها با آموزش و توجه به کارگروهی
    1397/10/05
    گفت‌وگو با امیر سحرخیز رییس هیات مدیره صنف انیمیشن
  • کودکآنلاین؛ رویدادی مفید در تأمین محتوای مطلوب کودکان
    1397/10/04
    قدردانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر ارتباطات
  • توان‌بخشی با کمک فضای مجازی
    1397/10/04
    اهمیت توجه به آموزش از طریق فضای مجازی در گفت‌وگو با علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما
  • کودکآنلاین؛ یک حرکت مدرن فرهنگی
    1397/10/03
    روایت علی‌اکبر قاضی‌نظام، فیلم‌نامه‌نویس از اهمیت آشنایی با تکنولوژی‌ روز و استفاده از آن‌
  • اعضای ستاد اجرایی جشنواره کودکآنلاین معرفی شدند
    1397/10/02
  • پابه‌پای بچه‌ها جلو بیاییم
    1397/09/28
    غلامرضا رمضانی به سوالات ستاد خبری کودک‌آنلاین پاسخ داد
  • الهه رضایی: باید نیاز بچه‌های امروز را شناخت
    1397/09/26
    جذابیت بصری برای کودکان فراموش نشود
  • اتصال چند جزیره با یک جشنواره
    1397/09/26
    گفت‌وگو با مصطفی مصطفوی، مدیر مارکتینگ جشنواره کودک‌آنلاین
  • کودک‌آنلاین؛ فرصتی برای تجاری‌سازی ایده‌ها
    1397/09/26
    در دیدار دبیر جشنواره با گروهی از انیمیشن‌سازان چه گذشت؟
  • تا 14 دی ماه فرصت دارید
    1397/09/24
    مهلت ثبت ایده در جشنواره کودک‌آنلاین تمدید شد
  • حبیب ایل‌بیگی: بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری‌ روی ایده‌ها
    1397/09/23
    قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی از ظرفیت جشنواره کودک‌آنلاین می‌گوید
  • عباس‌پور: وب‌سری محدود به انیمیشن نیست
    گفت‌وگو با عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره

  • نقش کودکآنلاین در شناخت ذائقه کودک و نوجوان امروز

    نقش کودکآنلاین در شناخت ذائقه کودک و نوجوان امروز

    گفتگو با مهدی قدیانی نماینده انتشارات قدیانی

    نماینده انتشارات قدیانی گفت: باید برای جذب بچه‌ها راهی پیدا کرد، در واقع روال کاری انتشارات باید برعکس چیزی باشد که تاکنون برای بچه‌ها وجود داشته است. در خصوص بچه‌ها باید بنا را بر علاقه و سلیقه آن‌ها گذاشت.

    مهدی قدیانی از اعضای نشر قدیانی در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه و وب سری کودکآنلاین، گفت: کمتر ناشری در زمانی که قدیانی شروع به ترجمه رمان‌های نوجوان کرد، در این حوزه فعالیت می‌کرد. آنچه که از نظر این نشر پر اهمیت بود کیفیت کارهای منتشر شده بود.

    به گفته او در سال‌های گذشته قدیانی همیشه به دنبال این بود که کتاب‌های محبوب کودک و نوجوان را به‌روز و باکیفیتی قابل‌قبول ارائه کند.

    این عضو نشر قدیانی ادامه داد: یکی از نکات مهم در بین ما این بود که ما تلاش می‌کردیم تنها ترجمه‌ به‌روز نداشته باشیم. شاید به نظر برخی از افراد این کار درستی نباشد اما ما تلاش کردیم تا کمی هم ترجمه‌هایمان متناسب بافرهنگ کودکان سرزمینمان باشد. 

    او با بیان اینکه کتاب‌هایی که آن روز‌ها مورد توجه ما برای انتشار قرار گرفت، شاید امروز توجه ما را جلب نکند، گفت: شناخت ذائقه کودکان هر دوره‌ای مهم‌ترین کاری است که یک نشر برای موفقیت کتابش احتیاج دارد، آن زمان ذائقه بچه‌ها ادبیات تخیلی و ترسناک بود قدیانی ترجمه‌ای دقیق و مطابق فرهنگ را انجام داد، در نتیجه هنوز هم کتاب‌هایی مانند سری کتاب‌های «دارن شان» میان بچه‌ها محبوبیت دارد.

    قدیانی با انتقاد از روال کاری بسیاری از نشرها گفت: باید برای جذب بچه‌ها راهی پیدا کرد، در واقع روال کاری انتشارات باید برعکس چیزی باشد که تاکنون برای بچه‌ها وجود داشته است، در خصوص بچه‌ها باید بنا را بر علاقه و سلیقه آن‌ها گذاشت تا جذب کتاب و کتاب‌خوانی شوند.

    او افزود: در دنیای امروز دیتاهای مختلفی از هر طرف به بچه‌های ما می‌رسد، بنابراین باید اولویت نظر مخاطب قرار بگیرد، امروز نشری برنده خواهد بود که بتواند سریع‌تر از دیگران ذائقه مخاطبانش را پیدا کند و محتوایی متناسب با آن ذائقه ترجمه یا تالیف کند. 

    قدیانی همچنین به روند برگزاری جشنواره کودکآنلاین اشاره کرد و گفت: این جشنواره می‌تواند به نوعی در پیدا کردن ذائقه این روزهای کودکان و نوجوانان ما کمک کند اما به شرطی که به درستی و با توجه به همه جزئیات برگزار شود.

    به گفته او کودکآنلاین هنوز راه زیادی برای شکل دادن یک ادبیات جدید میان مردم دارد و در اولین گام باید متوجه تفاوت محتوای هر حوزه باشد، چرا که در هر حوزه باید با ادبیات خاص آن حوزه صحبت کرد. برای مثال انیمیشینی مانند دیرین دیرین توانست موفقیت خوبی در فضای مجازی و انیمیشین کسب کند اما به هیچ‌وجه نمی‌توانست در حوزه کتاب با استفاده از همان نوع ادبیات و کلمات موفقیت کسب کند چرا که شیوه گفتار دیرین دیرین در کتاب جایگاهی نداشت. 

    نماینده نشر قدیانی همچنین اظهار کرد: به سادگی می‌توانیم برخی خلاءها را برای جذب افراد به کتاب ببینیم با برخی رفتارهای عجیب مثل ترکیب کردن چند خوراکی و خوردن آن‌ها افراد در فضای وب مخاطب‌های میلیونی پیدا می‌کنند اما طیف کتاب‌خوان با چنین مسائلی جذب نمی‌شوند و نیاز به محتوایی درخور خودشان دارند. 

    او به نکات مهمی که باید در جشنواره رعایت شود هم اشاره کرد و گفت: به نظر من آوردن ایده‌های دیجیتال به حوزه نشر نمی‌تواند خیلی مفید باشد، چرا که تنها در کشورهای خارجی و با پخش همزمان از چنین کاری جواب گرفته‌اند آن هم فقط در مواردی که موضوع به لحاظ ساختار مناسب کتاب یا رمان شدن را داشته است.

    قدیانی ادامه داد: از طرف دیگر بسیاری در ایران هنوز به لحاظ کپی‌رایت نگرانی‌هایی دارند که باید این نگرانی‌ها حل شود، مورد بعدی برداشتن قدم‌های هم عرض است که این، نیاز به همبستگی میان همه کسانی دارد که به نوعی با جشنواره ارتباط پیدا می‌کنند.

    او در پایان گفت: در نهایت فکر می‌کنم این جشنواره تنها زمانی به نتیجه برسد که همه اعضا و همه کسانی که می‌توانند در این حوزه کاری انجام دهند، با سناریویی دقیق و برنامه‌ریزی‌شده به میدان بیایند.

    نخستین جشنواره فیلم کوتاه و وب سری کودکآنلاین به دبیری سیدجمال هادیان در چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در توليد ایده‌ها و انتخاب تولیدات برتر برگزار می‌شود و مراسم پایانی جشنواره، اردیبهشت سال 98 برگزار خواهد شد.

  • یادداشت و مقالات
  • سهم ما فقط بستن بود؟
    سهم ما فقط بستن بود؟
    1397/10/18
    یادداشت سيدجمال هاديان‌ دبیر جشنواره در روزنامه شرق
  • یک پنجره برای دیدن، یک پنجره برای شنیدن
    یک پنجره برای دیدن، یک پنجره برای شنیدن
    1397/10/04
    گفت‌وگوی روزنامه اعتماد با مدیرعامل فارابی درباره کودکآنلاین و سینما
  • کودکان؛ اصلی‌ترین مخاطبان رسانه‌ها
    کودکان؛ اصلی‌ترین مخاطبان رسانه‌ها
    1397/09/29
    خسرو سلجوقی از دلایل اهمیت جشنواره کودک‌آنلاین سخن می‌گوید
  • دعوت ستاره‌ها برای حضور در جشنواره کودک‌آنلاین
    دعوت ستاره‌ها برای حضور در جشنواره کودک‌آنلاین
    1397/09/25
    11 هنرمندی که از شما می‌خواهند در جشنواره شرکت کنید
  • گزارش دیدار شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک‌آنلاین با احمد مسجدجامعی
    گزارش دیدار شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک‌آنلاین با احمد مسجدجامعی
    مسجدجامعی: از وقتی وزارت پست، تلگراف و تلفن به وزارت ارتباطات تبدیل شد پیش‌بینی می‌شد که این وزارتخانه به تولید محتوا ورود کند
  • گزارش كامل نشست خبری دبير جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودک‌آنلاین
    گزارش كامل نشست خبری دبير جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودک‌آنلاین
    1397/08/29
    هادیان: همه می‌توانند ایده‌های خود را برای جشنواره بفرستند
  • دبیر جشنواره: کودک‌آنلاین جشنواره‌ای برای ايجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی
    دبیر جشنواره: کودک‌آنلاین جشنواره‌ای برای ايجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی
    1397/08/23
    رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حکم محمد جواد آذری جهرمی به عنوان دبیر جشنواره کودک‌آنلاین منصوب شده است
  • کودکان کجا زندگی می‌کنند؟
    کودکان کجا زندگی می‌کنند؟
    1397/08/27
    یادداشتی از محمد جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • نسل ناشناخته اَپ
    نسل ناشناخته اَپ
    1397/08/27
    یادداشتی از حسین شیخ‌الاسلامی دبیر علمی و محتوایی جشنواره‌ی کودک‌آنلاین
  • حامیان جشنواره
  • همراه اول
  • آدرس: تهران- خیابان شریعتی- بالاتر از چهاراه شهید قدوسی (قصر) جنب پارک اندیشه خیابان توپچی - پلاک 3 - کدپستی: 1558919111 دبیرخانه جشنواره کودک آنلاین تلفن 02188464547