• خبرها
  • نتایج باورنکردنی بخش ایده/ هیچ ایده‌ای سفارش داده نشد
    1397/12/11
    گفت‌وگو با حسین شیخ‌الاسلامی دبیر کمیته علمی و محتوایی جشنواره کودکآنلاین
  • فضای مجازی و کسب‌وکارهای روزآمد
    1397/10/28
    چگونه فضای مجازی اثرگذارترین بخش زندگی مردم شد
  • بادام زمینی ها
    1397/10/17
    با محبوب ترین وب سری ها
  • فقط یک الگو برای تولید وب سری وجود ندارد
    1397/10/06
    گزارش پرسش و پاسخ نمایندگان سمن ها در کارگاه تولید وب سری
  • گردهمایی سمن ها در کارگاه کودکآنلاین
    1397/10/06
    این کارگاه با هدف آشنایی با کسب و کارها و فرصت های تولید محتوای ویدیویی برگزار شد
  • بررسی راهکارهای رونق کسب و کار مجازی
    1397/10/05
    در شورای سیاستگذاری کودکآنلاین چه گذشت؟
  • ارتقاء وب سری ها با آموزش و توجه به کارگروهی
    1397/10/05
    گفت‌وگو با امیر سحرخیز رییس هیات مدیره صنف انیمیشن
  • کودکآنلاین؛ رویدادی مفید در تأمین محتوای مطلوب کودکان
    1397/10/04
    قدردانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر ارتباطات
  • توان‌بخشی با کمک فضای مجازی
    1397/10/04
    اهمیت توجه به آموزش از طریق فضای مجازی در گفت‌وگو با علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما
  • کودکآنلاین؛ یک حرکت مدرن فرهنگی
    1397/10/03
    روایت علی‌اکبر قاضی‌نظام، فیلم‌نامه‌نویس از اهمیت آشنایی با تکنولوژی‌ روز و استفاده از آن‌
  • اعضای ستاد اجرایی جشنواره کودکآنلاین معرفی شدند
    1397/10/02
  • پابه‌پای بچه‌ها جلو بیاییم
    1397/09/28
    غلامرضا رمضانی به سوالات ستاد خبری کودک‌آنلاین پاسخ داد
  • الهه رضایی: باید نیاز بچه‌های امروز را شناخت
    1397/09/26
    جذابیت بصری برای کودکان فراموش نشود
  • اتصال چند جزیره با یک جشنواره
    1397/09/26
    گفت‌وگو با مصطفی مصطفوی، مدیر مارکتینگ جشنواره کودک‌آنلاین
  • کودک‌آنلاین؛ فرصتی برای تجاری‌سازی ایده‌ها
    1397/09/26
    در دیدار دبیر جشنواره با گروهی از انیمیشن‌سازان چه گذشت؟
  • تا 14 دی ماه فرصت دارید
    1397/09/24
    مهلت ثبت ایده در جشنواره کودک‌آنلاین تمدید شد
  • حبیب ایل‌بیگی: بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری‌ روی ایده‌ها
    1397/09/23
    قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی از ظرفیت جشنواره کودک‌آنلاین می‌گوید
  • عباس‌پور: وب‌سری محدود به انیمیشن نیست
    گفت‌وگو با عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره

  • ایده جذاب و امیدوارکننده کودکآنلاین

    ایده جذاب و امیدوارکننده کودکآنلاین

    امیرحسین صدیق معتقد است در کار کودک جذابیت را نباید فدای پیام کرد

    به گزارش ستاد خبری جشنواره کودکآنلاین، امیرحسین صدیق بعد از حضور در مجموعه موفق «زی‌زی گولو» تبدیل به چهره موفق عرصه کودک شد. بازیگری که به خوبی نیاز‌های کودک را می‌شناسد و می‌داند که دنیای کودک، چه دنیای شکننده و جذابی است. او در وهله اول نیاز کودک به سرگرمی را درک می‌کند و عقیده دارد که نباید پیام آموزشی را فدای محتوای سرگرم‌کننده برنامه‌های کودک کرد. همان ابتدا می‌گوید که هر کدام از کارهای کودکی که دراین سال‌ها انجام داده، فاکتور منحصر به فرد خودش را داشته، اما تمام آن‌ها از یک ویژگی مشترک برخوردار بوده اند و آن سرگرم‌کننده بودن برنامه بوده است.

     امیرحسین صدیق عقیده دارد: «برای رسیدن به موفقیت در کارهای کودک به فاکتور‌های بسیاری نیاز داریم. هر کاری هم نیازمند شاخصه‌های خاص خودش است، اما نکته و ویژگی که باید همیشه آن را در نظر داشته باشیم این است که از لذت بچه‌ها غافل نشویم. کاری کنیم که ایده‌ ما برای گروه سنی در نظر گرفته شده لذت‌بخش باشد. ایده‌ای که داریم باید به روز باشد و نباید با نگاه به فاکتور‌های قدیمی برای تولید تصمیم‌گیری کنیم. لذت را می‌توان به سادگی در برنامه و فیلم‌های کودک جای داد و نباید آن را فدای پیامش کنیم. این اتفاقی است که باید از آن دوری کنیم و اگر قرار باشد برنامه‌ای در قالب یک اتفاق آموزشی تولید شود، نباید لذت و سرگرمی را فدای پیامش کنیم.»

    اما در کنار عنصر سرگرم‌کنندگی باید نیاز مخاطب هم شناخت. او در ادامه می‌گوید: «نکته دوم مخاطب است، نیاز‌های مخاطب را باید بشناسیم و با توجه به نیاز‌های همان گروه سنی دست به تولید بزنیم. نمی‌توان تمام هدف برنامه را آموزش عنوان کنیم. در وهله اول نیاز‌های مخاطب برای سرگرم شدن را بشناسیم و بعد از آن آموزشی که لازم است، در محتوای برنامه قرار دهیم. متاسفانه برنامه‌های زیادی درگیر شعارزدگی و قرار دادن پیام‌های آموزشی شده‌اند که اصل شناخت مخاطب و سرگرم کردن آن را فراموش کردند و این سوال برای آن‌ها پیش آمد که چرا مخاطب با برنامه ارتباط مناسب برقرار نمی‌کند. مثال ساده‌اش این است که اگر قرار است یک شکلات دارویی تولید کنیم، بهتر است در وهله اول به طعم و بسته‌بندی جذابش فکر کنیم و بعد نیاز‌های دارویی را در نظر بگیریم.»

    از او در آخر می پرسیم که آیا برگزاری جشنواره‌های این‌چنینی می‌تواند در موفقیت ارايه برنامه‌های کودک تاثیرگذار باشد؟ می گوید: «در سال‌های اخیر جشنواره‌های بسیاری در این عرصه برگزار شده است، اما اغلب آن‌ها کمیت را در نظر گرفتند و به قولی درگیر نگاه‌های آماری شدند. بعد از جشنواره‌ها به خبرهای آماری که این تعداد فیلم شرکت کردند، این تعداد فیلمساز با جشنواره همراه بودند و این تعداد مخاطب برای تماشا به سینما آمدند. این نگاه باید برداشته شود و نمی‌توان به هر چیزی یک نگاه آماری داشت. کیفیت هم مهم است. در جشنواره‌های مهم کودک هم این قاعده استثنا نیست؛ مهم‌ترین خبرهایی که بعد از برگزاری جشنواره اصفهان منتشر می‌شود همه در مورد تعداد فیلم‌ها و فیلمسازها و هزینه‌های برگزاری است و کسی در مورد اینکه چه چیزی قرار است به سینمای کودک اضافه شود حرفی نمی‌زند. نگاهی که در مورد کودکآنلاین وجود دارد، نگاه جذابی است و می‌توان این امید را داشت که طرح و ایده‌ها به تولید آثار کودک منتهی شود، اگر این نگاه آماری را دور نگه داریم و به کیفیت اتفاقی که قرار است بیفتد فکر کنیم.»

    نخستین جشنواره فیلم کوتاه و وب سری کودکآنلاین به دبیری سیدجمال هادیان در چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در توليد ایده‌ها و انتخاب تولیدات برتر برگزار می‌شود و مراسم پایانی جشنواره، اردیبهشت سال 98 برگزار خواهد شد.

  • یادداشت و مقالات
  • سهم ما فقط بستن بود؟
    سهم ما فقط بستن بود؟
    1397/10/18
    یادداشت سيدجمال هاديان‌ دبیر جشنواره در روزنامه شرق
  • یک پنجره برای دیدن، یک پنجره برای شنیدن
    یک پنجره برای دیدن، یک پنجره برای شنیدن
    1397/10/04
    گفت‌وگوی روزنامه اعتماد با مدیرعامل فارابی درباره کودکآنلاین و سینما
  • کودکان؛ اصلی‌ترین مخاطبان رسانه‌ها
    کودکان؛ اصلی‌ترین مخاطبان رسانه‌ها
    1397/09/29
    خسرو سلجوقی از دلایل اهمیت جشنواره کودک‌آنلاین سخن می‌گوید
  • دعوت ستاره‌ها برای حضور در جشنواره کودک‌آنلاین
    دعوت ستاره‌ها برای حضور در جشنواره کودک‌آنلاین
    1397/09/25
    11 هنرمندی که از شما می‌خواهند در جشنواره شرکت کنید
  • گزارش دیدار شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک‌آنلاین با احمد مسجدجامعی
    گزارش دیدار شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک‌آنلاین با احمد مسجدجامعی
    مسجدجامعی: از وقتی وزارت پست، تلگراف و تلفن به وزارت ارتباطات تبدیل شد پیش‌بینی می‌شد که این وزارتخانه به تولید محتوا ورود کند
  • گزارش كامل نشست خبری دبير جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودک‌آنلاین
    گزارش كامل نشست خبری دبير جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودک‌آنلاین
    1397/08/29
    هادیان: همه می‌توانند ایده‌های خود را برای جشنواره بفرستند
  • دبیر جشنواره: کودک‌آنلاین جشنواره‌ای برای ايجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی
    دبیر جشنواره: کودک‌آنلاین جشنواره‌ای برای ايجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی
    1397/08/23
    رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حکم محمد جواد آذری جهرمی به عنوان دبیر جشنواره کودک‌آنلاین منصوب شده است
  • کودکان کجا زندگی می‌کنند؟
    کودکان کجا زندگی می‌کنند؟
    1397/08/27
    یادداشتی از محمد جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • نسل ناشناخته اَپ
    نسل ناشناخته اَپ
    1397/08/27
    یادداشتی از حسین شیخ‌الاسلامی دبیر علمی و محتوایی جشنواره‌ی کودک‌آنلاین
  • حامیان جشنواره
  • همراه اول
  • آدرس: تهران- خیابان شریعتی- بالاتر از چهاراه شهید قدوسی (قصر) جنب پارک اندیشه خیابان توپچی - پلاک 3 - کدپستی: 1558919111 دبیرخانه جشنواره کودک آنلاین تلفن 02188464547