• خبرها
  • نتایج باورنکردنی بخش ایده/ هیچ ایده‌ای سفارش داده نشد
    1397/12/11
    گفت‌وگو با حسین شیخ‌الاسلامی دبیر کمیته علمی و محتوایی جشنواره کودکآنلاین
  • فضای مجازی و کسب‌وکارهای روزآمد
    1397/10/28
    چگونه فضای مجازی اثرگذارترین بخش زندگی مردم شد
  • بادام زمینی ها
    1397/10/17
    با محبوب ترین وب سری ها
  • فقط یک الگو برای تولید وب سری وجود ندارد
    1397/10/06
    گزارش پرسش و پاسخ نمایندگان سمن ها در کارگاه تولید وب سری
  • گردهمایی سمن ها در کارگاه کودکآنلاین
    1397/10/06
    این کارگاه با هدف آشنایی با کسب و کارها و فرصت های تولید محتوای ویدیویی برگزار شد
  • بررسی راهکارهای رونق کسب و کار مجازی
    1397/10/05
    در شورای سیاستگذاری کودکآنلاین چه گذشت؟
  • ارتقاء وب سری ها با آموزش و توجه به کارگروهی
    1397/10/05
    گفت‌وگو با امیر سحرخیز رییس هیات مدیره صنف انیمیشن
  • کودکآنلاین؛ رویدادی مفید در تأمین محتوای مطلوب کودکان
    1397/10/04
    قدردانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر ارتباطات
  • توان‌بخشی با کمک فضای مجازی
    1397/10/04
    اهمیت توجه به آموزش از طریق فضای مجازی در گفت‌وگو با علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما
  • کودکآنلاین؛ یک حرکت مدرن فرهنگی
    1397/10/03
    روایت علی‌اکبر قاضی‌نظام، فیلم‌نامه‌نویس از اهمیت آشنایی با تکنولوژی‌ روز و استفاده از آن‌
  • اعضای ستاد اجرایی جشنواره کودکآنلاین معرفی شدند
    1397/10/02
  • پابه‌پای بچه‌ها جلو بیاییم
    1397/09/28
    غلامرضا رمضانی به سوالات ستاد خبری کودک‌آنلاین پاسخ داد
  • الهه رضایی: باید نیاز بچه‌های امروز را شناخت
    1397/09/26
    جذابیت بصری برای کودکان فراموش نشود
  • اتصال چند جزیره با یک جشنواره
    1397/09/26
    گفت‌وگو با مصطفی مصطفوی، مدیر مارکتینگ جشنواره کودک‌آنلاین
  • کودک‌آنلاین؛ فرصتی برای تجاری‌سازی ایده‌ها
    1397/09/26
    در دیدار دبیر جشنواره با گروهی از انیمیشن‌سازان چه گذشت؟
  • تا 14 دی ماه فرصت دارید
    1397/09/24
    مهلت ثبت ایده در جشنواره کودک‌آنلاین تمدید شد
  • حبیب ایل‌بیگی: بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری‌ روی ایده‌ها
    1397/09/23
    قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی از ظرفیت جشنواره کودک‌آنلاین می‌گوید
  • عباس‌پور: وب‌سری محدود به انیمیشن نیست
    گفت‌وگو با عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره

  • اتصال چند جزیره با یک جشنواره

    اتصال چند جزیره با یک جشنواره

    گفت‌وگو با مصطفی مصطفوی، مدیر مارکتینگ جشنواره کودک‌آنلاین

    مدیر مارکتینگ جشنواره کودک‌آنلاین گفت: ما در این جشنواره تلاش می‌کنیم تا ادبیات جدیدی را در میان افراد جا بیاندازیم و از شرکت‌کننده بخواهیم تا نه صرفا به قصه خوب، بلکه به محورهای دیگر یک محصول تولیدی برای مخاطب هم فکر کند.

     مصطفی مصطفوی، مدیر بخش مارکتینگ جشنواره فیلم کوتاه و وب سری کودک‌آنلاین در گفت‌و‌گو با ستاد خبری جشنواره به بررسی وجوه اصلی تفاوت جشنواره کودک‌آنلاین با دیگر جشنواره‌های کشور پرداخت، مشروح این گفت‌وگو را می‌توانید در ادامه بخوانید.

     

    * تا امروز جشنواره‌های زیادی به بحث فیلم کوتاه در حوزه کودک پرداخته‌اند، چرا امروز باید در کنار جشنواره‌هایی که برخی بیش از 30 دوره فعالیت داشته‌اند، به سراغ کودک‌آنلاین برویم؟ 

    - نکته اصلی و متفاوت در این جشنواره این‌ست که ما می‌خواهیم در حوزه‌هایی تجربه داشته باشیم که در جاهای دیگر دنیا به اجرا درآمده و در ایران هم در حوزه تکنولوژی، بازی و اپلیکیشن امتحان شده، اما در حوزه تولید محتوا به این شکل انجام نشده است.

     

    *این تفاوت دقیقا در چه حوزه‌ای اتفاق می‌افتد؟  

    -در این جشنواره تنها دنبال این نیستیم که تعدادی اثر داوری شود و تمام یا اینکه چند اثر و فیلم‌نامه خوانده شود و جوایزشان اهدا شود. بلکه ما به دنبال یک ماده خام به عنوان ایده در زمینه‌ای هستیم که مدنظر ماست.

     

    * یعنی تلاش عمده کودک‌آنلاین، استعدادیابی در حوزه تولید محتوای فضای مجازی است؟ 

    -ما در کودک‌آنلاین تلاش می‌کنیم تا ادبیات جدیدی را در میان افراد جا بیاندازیم. یعنی از شرکت‌کننده بخواهیم تا نه صرفا به قصه خوب بلکه به محورهای دیگر یک محصول تولیدی برای مخاطب هم فکر کند. صاحب ایده باید به فکر شخصیت‌ها، مفهوم‌ها، محیطی که خلق می‌کند باشد، از طرف دیگر بتواند به این سوال پاسخ دهد آیا ایده او جذابیت تولید بیش از صد قسمت را دارد یا خیر...

     

    *می‌توان اینطور برداشت کرد که نگاه تجاری در این جشنواره اهمیت خاصی پیدا می‌کند؟ 

    -بله و صاحبان ایده در بخش تجاری باید توضیح دهند که چرا یک ایده قابلیت تجاری‌سازی دارد. ما از آنها می‌خواهیم که به مخاطب خودشان فکر کنند. در واقع تلاش می‌کنیم تا این طرز فکر در میان شرکت‌کنندگان رواج پیدا کند که زمانی که یک ایده را در ذهن می‌پرورانند به جوانب دیگر هم اهمیت دهند. در فضای مجازی استعدادها به تنهایی تلاش می‌کنند، بدون هیچ  سرمایه‌گذاری و پشتیبانی باشد..‌. در صورتی که در کشورهای پیشرفته می‌بینم یک کمپانی پشتیبان یک ایده است و این یعنی انجام چنین کاری به هیچ‌وجه به تنهایی ممکن نیست اما طبیعی است که زمانی که ساز و کارش در یک کشور وجود نداشته باشد افراد خودشان دست به کارشده و بر اساس آزمون و خطا تلاش می‌کنند.

     

    *در کودک‌آنلاین پشتیبانی از این افراد و ایده‌ها قرار است به چه شکلی انجام شود؟ 

    -ما به بهانه این جشنواره سعی می‌کنیم چند جزیره مختلف را به هم وصل کنیم، یکی از این جزیره‌ها صاحبان تجربه‌ای هستند که برای حوزه کودک و نوجوان تولید محتوا کرده‌اند اما شاید خیلی با ادبیات فضای مجازی آشنا نباشند، از طرف دیگر گروهی را داریم که فضای مجازی را به خوبی می‌شناسند اما تجربه و توان قصه‌گویی و امکاناتی که سال‌ها در اختیار گروه اول بوده را نداشته‌اند. بخش مهم دیگر صاحبان صنایع فرهنگی هستند که از این اتفاقات کامل دورافتاده‌اند؛ تولیدکنندگان لوازم‌التحریر عروسک و اسباب‌بازی و بازی‌سازان از این فضا کامل دورند خب، یک ایده خلاقانه وجود دارد، یک متخصص هم در حوزه منتورشیپ که با پیوند آن‌ها می‌تواند انتظار محصول قابل قبولی را داشت.

     

    *اما پیش از این هم چنین تلاش‌هایی شد اما چیزی جز هزینه ایجاد نکرد... 

    - ما تجربه‌های موفقی مثل شکرستان هم داریم. شخصیت اول قصه پرسونا می‌خواهد. اول باید قصه و شخصیت جا بیفتد بعد از آن عروسک ساخته شود، این یک نگاه کاریکاتوری به ماجرا است یعنی شما یک وجه را ببینی و بقیه وجوه را نگاه نکنی اما همین امروز هم نمونه‌هایی مانند کلاه قرمزی، شکرستان و شهر موش‌ها تجربه موفقی از فروش لوازم‌التحریر و عروسک داشته‌اند. ما می‌خواهیم جشنواره‌ای را با حمایت معنوی دولت و اسپانسر‌های واقعی برگزار کنیم و پس از آن می‌گوییم شما امکانات را در اختیار جشنواره قرار بده و ما خودمان پخشش کنیم و اصولا پخش آن را به صورت هکتونی انجام می‌دهیم تا هیچ شائبه رانتی هم وجود نداشته باشد.

     

    *یعنی جشنواره مانند یک شتاب‌دهنده برای ایده‌ها عمل می کند تا به مرحله داوری برسند؟

    -طبیعتا در دل این روند یک شتاب‌دهنده محتوا هم شکل می‌گیرد که در این محتوا شما یک امکانات اولیه در اختیار ایده می‌گذارید و امکانات منتورشیپ را هم فراهم می‌کنید. از طرف دیگر تهیه‌کننده حرفه‌ای هم برای ارائه محصول پای کار می‌آید.

  • یادداشت و مقالات
  • سهم ما فقط بستن بود؟
    سهم ما فقط بستن بود؟
    1397/10/18
    یادداشت سيدجمال هاديان‌ دبیر جشنواره در روزنامه شرق
  • یک پنجره برای دیدن، یک پنجره برای شنیدن
    یک پنجره برای دیدن، یک پنجره برای شنیدن
    1397/10/04
    گفت‌وگوی روزنامه اعتماد با مدیرعامل فارابی درباره کودکآنلاین و سینما
  • کودکان؛ اصلی‌ترین مخاطبان رسانه‌ها
    کودکان؛ اصلی‌ترین مخاطبان رسانه‌ها
    1397/09/29
    خسرو سلجوقی از دلایل اهمیت جشنواره کودک‌آنلاین سخن می‌گوید
  • دعوت ستاره‌ها برای حضور در جشنواره کودک‌آنلاین
    دعوت ستاره‌ها برای حضور در جشنواره کودک‌آنلاین
    1397/09/25
    11 هنرمندی که از شما می‌خواهند در جشنواره شرکت کنید
  • گزارش دیدار شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک‌آنلاین با احمد مسجدجامعی
    گزارش دیدار شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک‌آنلاین با احمد مسجدجامعی
    مسجدجامعی: از وقتی وزارت پست، تلگراف و تلفن به وزارت ارتباطات تبدیل شد پیش‌بینی می‌شد که این وزارتخانه به تولید محتوا ورود کند
  • گزارش كامل نشست خبری دبير جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودک‌آنلاین
    گزارش كامل نشست خبری دبير جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودک‌آنلاین
    1397/08/29
    هادیان: همه می‌توانند ایده‌های خود را برای جشنواره بفرستند
  • دبیر جشنواره: کودک‌آنلاین جشنواره‌ای برای ايجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی
    دبیر جشنواره: کودک‌آنلاین جشنواره‌ای برای ايجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی
    1397/08/23
    رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حکم محمد جواد آذری جهرمی به عنوان دبیر جشنواره کودک‌آنلاین منصوب شده است
  • کودکان کجا زندگی می‌کنند؟
    کودکان کجا زندگی می‌کنند؟
    1397/08/27
    یادداشتی از محمد جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • نسل ناشناخته اَپ
    نسل ناشناخته اَپ
    1397/08/27
    یادداشتی از حسین شیخ‌الاسلامی دبیر علمی و محتوایی جشنواره‌ی کودک‌آنلاین
  • حامیان جشنواره
  • همراه اول
  • آدرس: تهران- خیابان شریعتی- بالاتر از چهاراه شهید قدوسی (قصر) جنب پارک اندیشه خیابان توپچی - پلاک 3 - کدپستی: 1558919111 دبیرخانه جشنواره کودک آنلاین تلفن 02188464547